Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Dead Space olvasói teszt

2012.05.09
Játszottatok már valaha horror játékkal? Ott van például a Left4Dead 2, mely nem is igazán mondható horrornak, inkább csak agyatlan lövöldözés a felénk futkározó zombikra, ráadásul nem is tudom, hogy van-e olyan pálya amelyik sötétben játszódik. Nos, a Dead Space nem ilyen.
 A Dead Space egy külső nézetes akció játék, mely leginkább a Mass Effect 2-re , vagy a Gears of War-ra hajaz, bár maga a tálalás egészen más.
 
 Történet :
A történetről annyit, hogy a főszereplő, Isaac Clark, egy USG Ishimura nevű „bolygótörő" hajóra siet segítséget nyújtani két társával egy segélyhívás miatt. A feladatunk az lenne, hogy megjavítsuk a hajót, de „kisebb” gondok akadnak, így az egész művelet egy rémálomba torkollik.
 A hajóra érkezve észrevesszük, hogy a legénység sehol, viszont mindenütt véres húscafatok hemperegnek. A hajón lévő kár is nagyobb a jelentettnél, ráadásul szerencsétlenségünkre a saját kompunk is olyan sérülést szenved, mely miatt nem tudunk felszállni vele. A feladatunk tehát adott, lelket kell lehelni a hajónkba, és elhúzni innen a csíkot, ugyanis a hajón élő szörnyek jó ideje nem ettek már.
(a cikk a következő oldalon folytatódik)
 

dead_space_2_screenshots__1_.jpg

A hajón kutakodva kiderül, hogy az Ishimura legénysége az egyik bolygón talált egy szentélyt, melyet elneveztek „Vörös Jelzőnek”. Ha az emberek közel mentek a jelzőhöz, elkezdtek hallucinálni, majd kis idő múltán megőrültek. Kiderül még, hogy a hajón tartózkodott (tartózkodik) egy tudós, aki emberkísérleteket végzett laboratóriumába. A kísérleteknek hála, a kísérleti patkányok megfertőződtek, ezért átalakultak úgynevezett nekromorfokká. A konzerv kaját megunva a szörnyek elkezdtek saját embertársaikat felemészteni, illetve megfertőzni. A kór tovább terjedt, így szinte egyetlen ép eszű ember sem maradt az Ishimurán. Mint kiderült, Isaac szerelme is a hajón tartózkodott, de róla bővebb infókat csak  a játék vége felé kapunk.

  Grafika:
 Hát (…), a grafikáról nem lehet túl sokat mondani. A Dead Space grafikája annyira fantasztikus, hogy egy véresebb jelenetnél (a játék 99 %-ánál) az ember szinte oda képzeli magát a játékba. A textúrák néhol kicsit el lettek felejtve, de a szörnyek, az emberek, és a vér az brutálisan jól néznek ki.                      
 
 Játékélmény :
 A látványon, és a történeten kívül a játékmenet is jó, bár hagy maga után kívánni valót. Baromi jó dolog, hogy a HUD (élet, lőszer stb. kijelző) kimaradt a játékból, ugyanis főhősünk állapotát csak a ruhánk illetve fegyverünk által hologramos technológiával kivetített információk jelzik. Így például az életerőnk, a ruhánk hátoldalán lévő átlátszó üvegcsövön követhetjük nyomon. Fegyverünk lőszermennyiségét célzás közben vetíti ki nekünk a fegyver.
        
Ruhánkat és fegyverzetünket (ami először csak egy plazmavágó, mely kispisztolyként funkcionál) fokozatosan fejleszthetjük különböző helyeken elhelyezett pontoknál. Ez jóval élvezetesebbé teszi a játékmenetet, mert :
–Körülnézünk a hajón még több pénz érdekében,
–növelhetjük életerőnket,
–kinézetünk is változik,
–ráadásul több és erősebb fegyverekre tehetünk szert.
 

dead-space-1.jpg

Fegyvereket egyébként nem egyszerűen úgy tudunk szerezni, hogy amikor lesz elég pénzünk , bemegyünk a „boltba” és megvesszük amelyikre gyűjtöttünk, hanem előbb meg kell szerezni a fegyver tervrajzát (azt hiszem tervrajzok..) majd utána tudjuk megvenni.
 Ezt még bonyolítja az, hogy lőszerből elég kevés van, és az „táskánk” is elég kicsi, szóval takarékoskodni kell, és helyesen dönteni a tárgyak eldobálásában.
 
A játék egyébként hátborzongatóan durva, ráadásul az ember fél is a kis Plazmavágójával (a játék elején) a sok nekroform ellen. Mész-mész, zajokat hallasz a távolból, ami egyre hangosodik, majd egyszer csak kiugrik a szellőzőből egy szörny, ami nem  a szépségéről híres.  
 
Ezeknek az alapszörnyeknek, - mert a játékban elég sokféle megfordul - a lábait/kezeit/csápjait kell levágni, mivel így nem tudnak közeledni.Ja, és minden fegyvernek van másodlagos tüzelési módja
A fegyverek mellé kapunk két képességet is, az egyik a stasis névre hallgat, mellyel a tárgyakat és a ránk támadó szörnyeket tudjuk lelassítani. Ennek töltöttsége a felső képen látható piros töltés jelzi (a kék az életerő). A stasis nem töltődik újra, csak akkor, ha felszedünk ennek megfelelő tárgyakat, illetve a termináloknál (közben eszembe jutott a boltok neve) lehet vásárolni.
A másik képességünk a jedi erő szerű mozgatás, aminek már nem tudom a nevét…:) Ez tényleg úgy működik mint a jedi erő : csak ránézel egy tárgyra és ha akarod mozgatod. Ebben az az érdekes, hogy magától újratöltődik, míg a stasus nem.
Van még egy GPS szerű lézeres útvonal jelzőnk, mely eléggé megkönnyebbíti a dolgunkat. Isaac a használatkor elővesz valami GPS szerű szerkentyűt, majd a földön csak követnünk kell a kék sugarat.
         Korábban említettem, hogy a játékélményen lenne még mit csiszolni. A játékmenet sajnos ennyiből áll :
        - elmész valahova, hogy infot szerezz a két társadnak
        - jön 200 nekroform, akiket féresre darálsz,
        - ezt meg azt megjavítasz,
        - és fejlesztet a cuccaid.
        
            Ez így önmagába jónak hangzik, de mivel a játék elég hosszú (kb. háromszor hosszabb mint a CoD MW2), folyamatosan a két társad csicskáztat, hogy menj ide meg oda, közben a játék baromi monotonná válik, főleg, hogy az Ishimura űrhajó eléggé lineáris lett.
         De a sok idő után unalmassá vált játékmenetet még megspékelik például a szabad űrben való mászkálással. Itt nincs gravitáció, de hősünk fantasztikus cipőjének köszönhetően odatapadunk a falhoz. Innen el tudunk ugrani más pontokra.
         Természetesen levegőnk sincsen, csak kis oxigénpalackokkal tudjuk túlélni a szabad ég alatt. Ezek általában 1 percig tartanak.

        

 

dead_space1.jpg

 

 Zene/Hang :
         Egy szó : fantasztikus. A készítők baromi jó, a játékhoz pontosan illő zenét és hangokat készítettek. Ha például harcolunk , a zene hirtelen izgalmassá válik.
         Ha a sötétben kószálunk, a zene lassú, félelmet sugároz. De nem csak a jeleneteket, hanem a zenét is scriptelték. Ha egy ajtóhoz közeledünk és hangokat hallunk, egyre jobban hangosodik. A szellőzőben ugráló nekroformok közeledése is egyre jobban hangosodik, aztán egyszer csak kiugrik… hát hiába. A készítők kitettek magukért, és az adrenalint maximumra fokozták a testünkbe a hangokkal is
 
   Összesítés :
   A Dead Space egy remek játék, szép grafikával, jó zenével és hangokkal. Igaz a felénél egy kicsit unalmassá tud válni, de a fejlesztések, és az adrenalin ezt elfelejteti velünk.
             
Pozitívumok / Negatívumok :
            + Grafika
            + Horror hangulat
            + Kicsi RPG elemek (fejlesztés)
            + Történet
            + Játékmenet…
           
            - …mely egy idő után monotonná válhat
            - semmi más
 
87%                                                                                                                                                      Töki