Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Syndicate teszt

2012.03.05

 Syndicate

A vállalatok harca
 
Sziasztok, ez most egy különleges teszt lesz, ugyanis Bocitej és jómagam: Armax együtt írjuk meg közösen. Én az egyjátékos móddal kezdem, ő pedig a többjátékossal fejezi be. Kezdjük is el!
 
A történet szerint 2069-ben a világ már a gigavállalatok, avagy a szindikátusok kezében van. Ők a feje mindennek. Szó szerint harcolnak a fogyasztókért, akiknek beleegyezéssel a fejükbe ültetnek egy chipet. Ez a chip befolyásolja a szokásaikat, és arra ösztönzi az embert, hogy vásároljon, vásároljon és vásároljon. Ezért cserébe pedig jó munkát, biztos jövőt, oktatást és egészségügyi ellátásokat kapnak. Ahogyan említettem, ezek a gigavállalatok a fogyasztókért harcolnak. Ez azt jelenti, hogy ügynökökkel és katonákkal indulnak a másik megsemmisítésére. Az egyik ilyen ügynök, Miles Kilo az Eurocorp vállalat szuperkéme és egyben a főhősünk is. Vele indulunk útnak, hogy a céget életünkkel szolgáljuk.

syndicate-11.jpg

A kampány során 3 fő képességünk lesz, amit a fejünkbe épített Dart 6 chip segítségével használhatunk. Van a Backfire, ezzel meghackelhetjük az ellenfél fegyverét, ami emiatt visszafelé sül el, így egy időre kifekteti az illetőt, a Suicide, ezzel behatolunk az ellen fejében lévő chipbe, ami ennek hatására felrobban, látványos vérszökőkút kíséretében. A harmadik képességünk a Persuade. Ennek segítségével a katona „kis kütyüje” átprogramozódik, és az illető a társait fogja lőni mindaddig, míg ki nem írtja őket, ezután magával is végez. Ezeket az augmentációkat az első pár pálya teljesítése után kapjuk meg, de először egy jópofa kis tutorialban sikeresen kell ezeket használnunk. Itt megtanítanak az alapvető stratégiákra. A játékban van egy képességfa is, amin úgy unlockolhatunk dolgokat (pl.: több élet, a Backfire többet sebez), hogy megöljük a főellenségeket, és a fejükben lévő Dart 6 chipet kitépjük. Elképzelhetitek, milyen látvány, bár szerintem csinálhattak volna egy jó kis minijátékot belőle. A chipünk más előnyt is rejteget. Ez az a bizonyos Dart nézet. Ilyenkor lelassul az idő, többet sebzünk, kevesebbet sebződünk és az ellenséges katonákat is jobban látjuk. Mindezek a képességek csak egy bizonyos ideig használhatóak, és emberöléssel tölthetőek vissza. Az egyetlen baj velük, hogy csak akkor használhatóak, ha a katonák fejében chip van. A lázadó civilek ellen mit sem ér.

 

syndicate-14.jpg

 
A játék közben bizonyos időközönként bossokkal kell összemérnünk erőnket. Ezek mindig valamiben erősebbek nálunk. Van amelyiknek a páncélját kell feltörni ahhoz, hogy egyáltalán sebezhető legyen, vagy nagyon fürge, netán hatalmas tűzerővel rendelkezik vagy éppen láthatatlan. Itt megmutatkozik a játék tökéletesen eltalált nehézségi beosztása. A könnyű tényleg könnyű, de élvezetes, a normál már megizzaszt pár helyen, de maximum 15 halál után a legerősebbeket is megöljük. A hard pedig… na arról ne beszéljünk. Ha belevágsz, egy ideig leköt. A játék főbb jellegzetessége, hogy hatalmas túlerővel szemben kell mindig helyt állnunk, bármilyen fokozatról is legyen szó.
 
A hentelés közben rengeteg, érdekes fegyverrel is találkozunk. Van többféle géppisztoly, többféle kispisztoly, shotgun, minigun, sniper és hőkövető lövedékkel felszerelt puska is, amiből van rendes töltényes és bomba hajító is. Volt egy ilyen boss is. Nagyon élveztem, úgy kellett megölni, hogy nem volt fegyverünk. Követő rakétákkal lőtt, nekünk meg rögtön meg kellett hackelnünk, így az irányt változtatott és a feladójába csapódott bele. Gránátból viszont csak egy van. Az is rossz szerintem, mert amint hozzáér valamihez felrobban. Nem szerencsés, de húzott már ki csávából az is. A játékban el vannak helyenként rejtve begyűjthető kis figurák, amik mindig tartalmaznak valami kis információt. Ezek ügyesen el lettek rejtve. Nem úgy dugták el, hogy mindig valamilyen elérhetetlen helyre rakták, hanem oda, ahol beleolvad a környezetébe. Ezek begyűjtésével el lehet szórakozni.
 

syndicate-2.jpg

Az ellneségek szintén változatosak. Vannak a mezei katonák és lázadó civilek. A katonák több csoportra oszthatóak. Vannak gépfegyveresek, minigunosok, sniperesek. Van amelyikeknek a páncélját meg kell kackelnünk és csak azután vehetjük le az eléterejét. Vannak, akik akkor sebezhetőek, ha a mellette lévő társait kilőttük. A repülő robotokról is érdemes szót ejteni, amik tulajdonképpen magukban gyengék, de ha sokan vannak, nagyon meg tudtnak izzasztani.
 
Elérkeztünk a játék hibáihoz is. Én úgy látom, hogy nagyon sok ziccert kihagytak. Sok helyen találtam olyat, amit én megváltoztattam volna. Ilyen például a bossok fejéből a chip kivétele. Rakhattak volna valami jó kis elronthatatlan minijátékot.  Nem tetszett az olyan helyzetek erőltetése sem, ahol folyamatosan az X gombot kellett nyomogatni. Ugye ez a dolog, amikor felbukkan az X gomb a képernyőn és akkor gyorsan kell nyomni, hogy kinyiss egy beragadt ajtót, hogy felállj, kitépj egy szellőző nyílást. Mindig találtak okot arra, hogy ezt betegyék. Minden második ajtó be volt ragadva. Ez nagyon frusztráló volt egy ideig. Arról ne is beszéljünk, hogy sok idő óta először láttam újra azt a híres „láthatatlan falat”. Néhol még az MI is kifogásolható, és szerintem a katonákat is jobban keverhették volna. Végül a helyszínek ugyan változatosak, de ugyanúgy néznek ki,de ebbe ne menjünk bele.
 
Összegezném a kampányt. Nagyon izgalmas, pörgős játék remek zenékkel. A változatos fegyverek és bossok viszont nem takarják el teljesen a hibákat. Nagyon vártam a Syndicatet, de ha elnéznék neki mindent, akkor nem lenne értelme a tesztnek. Át is adom a szót Bocitejnek.
Sziasztok Bocitej vagyok, a Syndicate multiplayer-ét fogom tesztelni. A játéknak a multija, egyetlen játékmódból áll. Ez a mód a co-op kampány.

syndicate-15.jpg

A multiban 9 pálya van és így egybevéve kb. 3-4 órával rendelkezik. Minden pályában van valami különleges és eltérő, de sajnos ezeken a pályákon csak 2 fajta küldetés fajta van. Az egyik az, hogy szedjél fel 4 táskát és rakd be a repülőbe ( amivel érkeztünk ). A másik pedig az, hogy védjünk meg valamit ( pl.: robotot és repülőt) . Persze ezek eléréséig sok tűzharcon kell magunkat átverekednünk, de folyamatosan fejlesztgethető fegyvereinkkel és képességeinkkel, ez gyerek játék. A pályák játszódnak Skandináviában, Kínában és sok más helyen. Néhány pályán vannak kisebb-nagyobb fő bossok is, amikkel meggyűlhet a bajunk. Ezeket egymagunk vagy akár 3 társunkkal győzhetjük le, mivel a játékot 4-en lehet live-on játszani.
 
A fegyverek fejlesztése ötletesen lett megoldva. Lehet a tár méretét növelni, távcsövet felszerelni és még sok más, fontos dolgot csinálni, a szeretett fegyverünkkel. Ezekhez pontokat úgy lehet szerezni, hogy a magunk által fejlesztendő fegyver használatával viszünk végig egy pályát. A fegyvereken kívül a képességeket is lehet fejleszteni.

syndicate-7.jpg

Most jellemezném a 4 karaktert. Van a menő kabátos fickó, az izmos buldózer, a vékony és gyors csaj és a nő közlegény. Ezek közül nekem az első a legszimpatikusabb, de mindenki maga választhatja ki a kedvencét, kivéve, ha egy másik játékos gyorsan egy meccs előtt lefoglalja azt. Ekkor bánatunkban egy másik karaktert kell választanunk.
 
Most jöjjön az értékelés. A Syndicate multija nagyon jó és élvezetes. Csak sajnos elég rövid és az alap kampányhoz hasonlóan ebben is sok textúra bug található( nekem sok volt ). De ennek ellenére szerintem, megéri már csak a többjátékos módért is, elgondolkozni a játék megvételén.
 
83 %                                                                                                                                             Bocitej & Armax
 

A mappában található képek előnézete Syndicate