Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Resident Evil 5 teszt

2012.05.15

Resident Evil 5 ( Gold Edition )

 

Sziasztok Bocitej vagyok és most a Capcom cég legnagyobb játéksorozatának az 5. részét fogom letesztelni. Ez a játék nem más, mint a Resident Evil 5. A Resident Evil sorozat első három része az, az igazi retro horror. A kamera beállított (és mint tudjuk sokszor ez nagyon zavaró), a játékmenet lassú és nagyon gyakran akar minket megijeszteni a game. A Resident Evil 4 már egy új stílust követett, mivel a régi részek lassú játékmenetét most egy kicsit gyorsabbra váltja. A kamera pedig nem beállított, hanem a megszokott TPS nézet. A mai tesztünk alanya ugyancsak a 4. rész által használt játékmenetet alkalmazza. A Resident Evil 5 is tudott valami újat felmutatni a régiekhez képest. A legnagyobb újítás a Co-Op mód volt. Ebben a játékmódban a kampányt és a mellé adott DLC pályáit vihetjük végig barátunkkal egy gépen osztott képernyőn vagy interneten. De hogy mégis milyen lett a végkifejlett az a teszt végére kiderül.

resident_evil_5_move_launch_trailer_1.jpg

A játék mint a borítójáról is rájöhettünk Afrikában fog játszódni. Azt azért hozzá tenném, hogy nagyon beleillenek ebbe a kihalt, száraz és nyirkos földrészbe a fertőzöttek. Persze jobb lenne, ha nem lennének, de legalább elmondhatjuk, hogy nagyon is illenek erre a helyre. De térjünk is vissza a játékhoz. Előre is leszögezném, hogy a percenként ránk rohanó lakosoktól a történetet (számomra) egy kicsit homály vette körül vagy nem is volt neki. Nézzünk vissza a mi kedvenc fertőzöttektől hemzsegő földrészünkhöz. Mi a régi Resident Evil játékokból megismert Chris Redfield-vel vagyunk, ki az első pár percben találkozik is csapattársával Sheva-val. Nekem az első percektől fogva szimpatikus volt mindkét karakter. Találkozni fogunk még egy emberrel ki fegyvereket ad a kezünkbe, hogy vigyázhassunk testi épségünkre. Így jobban belegondolva ez egy kicsit sántít. Ha jól tudom Chris egy katona és nem vitt egy fura Afrikai kisvárosba fegyvert? Milyen katona az ilyen? De térjünk is vissza a játékhoz. A játékmenet első tapasztalatra elég furcsa lehet. Mivel a játék irányítása itt-ott amott kicsit nehézkes, pl.: célzás és töltés közben nem lehet mozogni, elvetődni az ellenfelek elől nem lehet és még sok más fajta mozgás korlátozva van. Szerencsére azért az első két pálya végigvivése után eléggé bele lehet szokni.

A kampányban az ellenségek megölésével és a dobozok szétverésével lehet pénzt és lőszert szerezni. A pénzből a pályák között lévő boltban lehet hasznos (gépfegyver, spray, sniper) és hasztalan (sokkoló, magnum és még pár vacakság) dolgot venni. A felsorolásban lévő magnummal csak az a baj, hogy a pályákon mindössze pár töltény van eldugva hozzá, ebből kifolyólag elég ritkán használhatjuk. Ha úgyis szóba jöttek az ellenfelek, leszögeznék pár dolgot. Ezek az úgy nevezett fertőzöttek (számomra zombik) elég intelligensek. Ez alatt azt értem, hogy használnak lőfegyvereket, tudnak vezetni, és ne adj isten néha napján fedezékbe is bújnak. De mindenki nyugodjon meg, mivel megmaradtak még azok a régi esztelen ellenfelek is. A kisebb ellenfelek mellet megmaradtak a jó öreg főellenfelek is. Ezekből is vannak kisebbek és nagyobbak. Azt azért kicsit furcsálltam, hogy némelyik ellenfelet nagyon nehéz némelyiket pedig nagyon könnyű volt legyőzni. Nem volt meg az a köztes állapot. De sajnos a legelső verzió szokott legtöbbször érvényesülni.

resident-evil-5-wesker.jpg

Mondanék még pár szót a kampányról és a társunk intelligenciájáról. Az AI szerintem nagyon jól működik. A célzása remek (bár nem spórol a lőszerrel, az egyszer biztos) és ha, mondjuk egy olyan fegyverhez vesz fel töltényt, amellyel ő nem rendelkezik, automatikusan nekünk adja. Ez volt az AI jó oldala, most jöjjön a rossz. Nagyon sokszor esztelenül futkározik össze-vissza és nem is érdekli őt az a tíz fertőzött, aki mellet elszalad. Ezen kívül mikor egy főellenségnél ketté kéne válnunk, ő úgy követ minket, mint ha mi lennénk az atya úr isten. Ha most úgy is kritizáljuk a játékot, elmondanék még pár hibát. De szerencsére az osztott-képernyős játék során egyszer-kétszer fellépő belassuláson és néhány textúra hibán kívül, ez a játék alighanem hibátlan. Ha már minden jót és rosszat elmondtam a kampányról, kiszögezhetem, hogy ez a játékmód felettébb élvezetesre és hosszúra sikeredet, mivel a sztori több mint 9 óra hosszal bír úgy, hogy az 1 órás DLC csomagot nem is vettem figyelembe. A kampány kivesézése után, nézzünk bele a többi játékmódba is. Ha végig visszük a sztori módot, kinyílik az úgynevezett Mercenaris játékmód is, amelyben időre többnél-több fertőzöttet kell megölnünk. Ezt is lehet egy barátunkkal vállvetve online vagy offline játszani. A DLC a két kampány pálya mellet ehhez a játékmódhoz is szolgál nekünk pár karakterrel.

Ezeken a játékmódokon kívül, van még egy, ami nagyon nem nyerte el a tetszésemet. Ez a mód nem más, mint a Versus. Ezt kizárólag internet segítségével lehet játszani. Nekem ez a mód azért nem jött be, mert kicsit unfair-nek találtam. Bővebben ez a játékmód arról szól, hogy vagy te, meg az ellenfeled, és az nyer, aki több pontot zsebel be, a fertőzöttek megölésével. Ez eddig szép és jó, de az, hogy egymást is tudjuk lőni, szerintem elég nagy baklövés. Így az egymás elleni pontgyűjtögetés agyatlan Deathmatch-é válik. Kicsit sajnálom, hogy ezt így elrontották.

resident-evil-5.jpg

Na itt a vége fuss el véle, jöjjön az összegzés. A kampány és az abban lévő átvezetők nagyon jól lettek össze rakva. Még nem említettem, hogy a játék grafikája egyszerűen gyönyörű, mint ha élne a kihalt táj. A Mercenaris mód maradandó élményt okoz. Szerencsére, ez utóbbi az egész játékról elmondható. Vagyis, ha még nem szerezted volna be, mindenképp tegyél egy próbát, és ha tetszik, nem fogsz benne csalódni.

 92%

Bocitej