Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Lost Planet 2 teszt

2012.04.14

 Lost Planet 2

 

Sziasztok Bocitej vagyok és most a Lost Planet 2-t fogom letesztelni. A játékot 2010-ben dobták ki a piacra, nagy sikert várva. De a Lost Planet 2 nem azt a bravúrt kapta, mint amit a Capcom várt. Végül is, hogy mégis milyen lett, az a teszt végére kiderül.

A játék epizódokból és azon belül rövidebb hosszabb részekből áll össze. Minden epizódban különböző egységekkel vagyunk. Nekem mindegyik csapat tetszett, mivel nagyon sok mindenben különböztek egymástól. Voltunk a komoly kommandósoktól kezdve a legröhejesebb sivatagi bajkeverőkkel. Minden csapat négy emberből áll össze. Ez ad lehetőséget a 4 fős co-op mókához. Még hozzá fűzném, ha egyedül játszunk ezek a társak AI-k lesznek, akik egyszerűen életképtelenek. Két kezemen megtudnám számolni, hogy míg végig vittem a kampányt, hány embert öltek meg.

A pályák nekem nagyon tetszetek. Minden pálya különbözött egymástól. A havas hegycsúcsoktól a sűrű dzsungelig minden hol harcolunk az ellenfelek ellen. Minden helynek persze meg van az adott hátránya. A havas helyen például a folyamatos hóvihartól semeddig se látunk. A dzsungelben pedig az össze vissza-ágaskodó növényektől az ellen nagyon jól tud rejtőzködni, és egyszerűen letud minket szedni. Persze, ha egy picit is odafigyelünk halál nélkül végig vihetjük a játékot. Kicsit furcsálltam is, hogy a Lost Planet 2 ilyen könnyűre sikeredet. Bennem mélypontot hagyott mindig egy Capcom játék, mivel a Capcom legtöbb játéka idegtépően nehéz volt számomra, de ez most nem a sztorizgatás ideje. Térjünk is vissza a játékhoz.

 

Az egész játékban megtalálhatóak voltak azok japános játékelemek. A bitang nagy szörnyektől kezdve a legfurcsább főellenségig minden megtalálható. A fegyverek között is voltak olyanok, amelyek vagy kétszer akkorák voltak, mint saját magam. Persze az erejük sem volt semmi. Ezeket a fegyvereket felrakhatjuk robotokra, mikbe ha beülünk,  mindenféle ocsmányságot darálhatunk vele. Persze ezeket nem csak fel, hanem le is lehet venni a robotokról. Ez sok esetben hasznosnak bizonyult.

A kampány egy olyan közepes játékidővel szolgál nekünk, amit, mint említettem egyedül, vagy négy fős co-op-ban vihetünk végig. Egészen jó volt a kampány még úgy is, hogy sok részt egyedül vittem végig. Nagyon tetszet még a játéknak azaz Árkádos stílusa. Sokszor úgy éreztem magam, mintha egy játéktermi gépen játszanék. Még a többjátékos mód boncolgatása előtt szót ejtenék a grafikáról is.

A grafikával én egy picit gondban vagyok. Nem tudom eldönteni, hogy ez játék most szép vagy csak egy átlagos grafikával rendelkezik. Néhány helyen gyönyörű, néhány helyen meg elképesztően csúnya. Nekem azért a grafika terén a jobb fele dőlt a mutató, de csak egy hajszálon múlt. Persze ezt most úgy nézem, hogy a játékkal egy időben jelent meg pl.: az Alan Wake is.

Térjünk is rá a Multiplayer szegmensre. Többféle játékmód is helyet kapott a többjátékos módban. A sima Team Deathmatch-től egészen a legkülönlegesebb, szörny az ember elleni öldöklésig. Nekem mégis a sima Team Deathmatch jött be leginkább. Nagyon feldobta a játékmódot a robotok és a leállított ütegek használata. Sajnos azért ez a játékmód is elég gyenge például a Battlefield 3 vagy a Gears of War 3 mellet. Nekem összességében a Multi, a változatos fegyverek és robotok adta lehetőséggel sem nyerte el a tetszésemet. Azért az eléggé bejött nekem, hogy a Lobby-ban minden játékosnak megmutatja a nemzetiségét. Persze ez nem fogja megmenteni az egész többjátékos módot, de azért megkell hagyni eléggé tetszetős.

A teszt végére értünk, jöjjön máris az összegzés. A Lost Planet 2 számomra egy közép kategóriájú árkád lövölde, semmi több. De mégis valahogy több a közepes címtől. Lehet, hogy a fantasztikus co-op élmények vagy a nagyobbnál nagyobb szörnyek legyőzése teszi mégis egészen emlékezetesé a programot. Elnézve a textúra hibáktól és a már néhol monotonná váló részektől, ez a játék, se több, se kevesebb, az adott pontszámtól.

 75%

 Bocitej