Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


F1 2011

2011.11.01

F1 2011

 

A száguldó cirkusz újra hasít

 

Bocsássatok meg ezért a béna alcímért, amivel a tesztet kezdem, de nem tudtam máshogy kifejezni magam. Bár a 2011-es Forma 1 szezon már a végét járja, a játék csak nemrégiben került a boltok polcaira. Még a teszt elején szeretném leszögezni, hogy ez egy szimulátor játék, ezért ne vegye meg az, aki úgy gondolja, hogy megy 2 kört aztán ő lesz a tuti és mindenkit lever. Nem! Itt nem lehet a kézifékkel játszadozni ha egy hajtűkanyarhoz értél. Nem lehet letolni a másikat az útról ( vagyis lehet de akkor 10 másodperc büntetést kapsz).Na ha ezt már a Dirt 3 rajongói is felfogták, akkor nekiugornék a tesztnek.

 

f1.jpg

 

A játékot kétféle módban játszhatjuk. Carrer módban és Grand Prixben. A Grand Prixet lezavarnám egyetlen mondattal. Itt bármelyik csapatot, bármelyik pilótát kiválaszthatjuk és bármelyik pályán mehetünk velük, ennyi. A Carrer módban elnevezhetjük pilótánkat és csapatot választhatunk neki. Ezután minden egy alkalommal, amikor elindítjuk a játékot a csapatunk tagjai és kamionjai fognak a menü mellett tündökölni. Minden egyes pályát megnyerhetjük úgy, hogy az előzőn végigfutottunk egy versenyt. Semmilyen határ nincs, amit el kellene érnünk. Nem kell pontokat szereznünk vagy szinteket teljesítenünk. Mondjuk ez nem is akkora baj, mert ha adnának egy olyat, hogy a második pálya akkor nyílik meg ha az elsőn feljutunk a dobogóra, akkor nagy valószínűséggel a második napon megunnánk és kidobnánk a kukába. Ugyanis nagyon sok gyakorlás(több nap) kell ahhoz, hogy legalább az első 10-be bekerüljünk, mivel ez egy szimulátor. Ha elkezdünk egy versenyt, akkor először berak minket a boksz utcában lévő „sátrunkba”. Itt a kocsiban ülve adhatunk utasítást, hogy milyen kerekeket szeretnénk használni a futam folyamán, az autó orrán lévő monitoron láthatjuk, milyen időre számíthatunk a szabadedzés, az időmérő és a futam folyamán. Ugyanitt állíthatjuk be milyen dőlésszöge legyen a légterelőknek, milyen fordulatszámon váltsunk feljebb a váltón, meg minden apró dolgot, amitől néhány századmásodperccel gyorsabb köridőket érhetünk el. Az Engineernek mondhatjuk el, hogy csak kiszeretnénk menni vezetni egyet, vagy időmérőt szeretnénk futni. Aztán hadd pörögjön az a sebességmérő!

 

f.jpg

 

Nagy újítás a játékban a Safety Car, vagyis a biztonsági kocsi. Ennyi könyörgés után végre itt van! Az most mindegy, hogy nagyon unalmassá válik a verseny, ha ez bejön, de hát ezért Safety Car a Safety Car. Nélküle nem F1 az F1. További újítás a DRS és a KERS. Röviden elmagyarázom mik ezek, ha a kedves olvasó nem nagy Forma 1 rajongó. A DRS a hátsó légterelő falának az élét szélbe irányítja, ezzel csökkentve a légellenállást. Ettől a végsebesség megnövekszik, de a kocsi teljesen elveszíti a stabilitását. A KERS egy lóerőnövelő szerkentyű, ami a fékenergiából nyeri az erejét. Közel 80 bónusz lóerőt ad a verdánknak, és minden kör elején feltöltődik. Ezt én csak Grand Prixben tudtam használni, a saját kocsimban nem volt benne, nem tudom hogy miért.

 

f2.jpg

 

A grafika sokat fejlődött, az emberek mozgása is elég természetesnek hat. Ezek akkor lesznek láthatóak, amikor például riportot készítenek velünk, vagy a társaink megdicsérnek, ha jó eredményt értél el, vagy vigasztalni próbálnak, ha letörtél egy rossz helyezés miatt. A töltés itt, csakúgy mint a Dirt 3-ban nagyon hosszúkás, de ezt az időt fel tudták dobni azzal, hogy közben statisztikát mutatnak rólunk. Például: Hány kilométert tettél meg eddig, mennyi az átlagsebességed, mekkora volt a legnagyobb G erő ami a vezetődre hatott stb. Ez szerintem elég jó ötlet volt a Codemasters részéről. Bugokkal nem találkoztam csak egyszer. Ez akkor történt, amikor bementem a boksz utcába és mellettem elkezdett lebegni négy kerék a levegőben. Ez nem nagy hiba, de ott volt. A játék törésmodellje is nagyon jó ellentétben az MI-vel. Ezek a vezetők olyan hülyék, hogy 280-nal megyek mellettük akkor is nyugodtan satufékeznek nem érdekelve, hogy nekem teljesen letörik az első szárnyam és így kb. 5 km/órával csökken a végsebességem. Az meg csak a hab a tortán hogy ezért még engem büntetnek meg. Mivel ez egy Codemasters játék, megint itt van az idő visszatekerés is, de most ezért nem hibáztatom őket, mert nem örülnék neki ha a 64. körben kipördülnék a pool pozícióból és 24.-ként érnék célba.

 

 

Végszóként szerintem a játék jól sikerült, a grafika szép, a törésmodell jó, elég szimulátoros és végre itt van a KERS és a DRS mellett a Safety Car is. Viszont az MI néhol nagyon buta és idegesítő is tud lenni. A játék szerintem ennyi pontot érdemel….

 

 

9.2/10                                                                                                                                 Armax

 

 

Információk:

Fejlesztő:………………............Codemasters Studios Birmingham

Kiadó: …………………………Codemasters

Stílus:…………………………. Autós