Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


F.3.A.R.

2011.10.15

F.3.A.R

 

A F.E.A.R. egy szójáték. Valójában nem csak félelmet jelent, hanem a First Encounter Assault Recon szavak kezdőbetűinek összeolvasásával kapott rövidítés. Nah de elég az érdekességekből, csapjunk a lecsóba, avagy kezdjük el a játék tesztelését.

 

fear1.jpg

 

A sztori elég bonyolult és nyakatekert de megpróbálom összesűrítve leírni a lényeget az első rész elejétől kezdve, a harmadik rész elejéig( csak mert nem akarom lelőni a poént). A F.E.A.R(1)-ben a a First Encounter Assault Recon katonai egység tagjaként Point Mannel kellett behatolnunk egy Armacham nevű kutatóintézetbe, hogy megállítsunk egy fura nevű fickót, valamilyen Paxton Fettelt. Ez a hapsi is az Armachamot akarta elfoglalni, ugyanis itt született egy überképességekkel megáldott anya, Alma pocakjából. Point. Az iszonyatos öldöklés közben Point Man rájön, hogy bizony ő is Alma gyereke. Erre meg is ajándékozta újdonsült öcsikéjét, vagyis Fettelt egy szép ólom golyóval a homlokába. A második részben nem történt különösebben semmi. Ugyanabban az időben, csak egy másik katonát kellett irányítanunk. De egy fontos dolog viszont történt. Alma…. hogy is mondjam….. megszeretgette Becketet (őt irányítottuk) így mindjárt jön ebbe az elmebeteg családba egy harmadik kis pszichopata. A harmadik részben már kezd megjönni a kis „bébi”. Minden úgy kezdődik, hogy hogy Fettel szelleme (homlokában egy lyukkal) kiszabadít minket Armacham börtönéből, és együtt kelünk útra, hogy megkeressük azt a jó édes anyánkat.

 

fear2.jpg

 

 

 

Ha single playerben játszunk akkor Point Mannal vagyunk és ha megcsináltuk a pályát akkor újrajátszhatjuk Fettelel is. A co-op-ban viszont Fettel egyből elérhető. Most egy kicsit róla írnék. Ha vele vagyunk akkor nem vehetünk fel fegyvereket, nem szállhatunk be robotokba meg ilyesmi. Egy dolog miatt viszont érdemes vele lenni, és co-op-ban fontos taktikai szerepet tölt be. Ugyanis megszállhatunk vele más katonákat, így a testükbe bújva már képesek leszünk azokra, amikre eddig nem. De ez is csak egy ideig tart. Képzeljük csak el, hogy jön kb. 20 darab katona és mi az egyiket, aki hátul van megszálljuk. Egy pillanatra a mi kezünkben van az irányítás és mindenkit hátba lőhetünk. Ha pedig nem vagyunk benne senkiben, akkor a kezünkkel tűzgolyókat vagy miket lőhetünk ki. Ebbe viszont becsúszott egy baki, hiszen néha Fettel újratárazza a kezét. A játékban csak egy boss van, az is a végén, de ettől még ne higgyük azt, hogy gyerekjáték lesz az egész. Van ugyanis amikor robotokat, vagy úgynevezett supersoldierokat kell legyőznünk akik nagyon szívósak és még teleportálni is tudnak. A játékidő körülbelül 5-6 óra függően attól, hogy milyen fokozaton toljuk.

 

fear3.jpg

 

Még hátra maradt a multi. Itt kétféle mód van. Egy amolyan náci-zombi féle, ahol hullámokban jön az ellenfél,és egy F***ing Run. Gondolom nem nehéz kitalálni miről szól. Egy hatalmas felhő elől menekülünk miközben elől lőnek ránk. Szerintem ez ötletes és nem rossz.

 

fear4.jpg

 

 

Végezetül, szerintem nem rossz játék, de nem lesz a kedvencem. A fedezékrendszer jó, bár nem mindenhol működik. Vannak kisebb bugok, és béna megoldások(például egyszer egy lépcsőt úgy zártak le, hogy szemetes szatyrot raktak rá amit nem lehetett átugrani). A hangulat tetszik, a helszínek és a fegyverek változatosak. De egy hatalmas hiba van még. Ez pedig nem más minthogy ez egy horror játék akarna lenni. Sehol se féltem, és nem ijedtem meg. Nem tudom, hogy én vagyok ilyen tökös fiú, vagy csak rosszul oldották meg. Mindezt egybevetve az én pontszámom…

 

8.5/10                                                                                                                                 Armax

 

 

Információk:

Fejlesztő:                         Day 1 Studios

Kiadó:                             Warner Bros. Interactive

Stílus:                              Horror-Akció

 



 

 

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

dinhoss@freemail.hu

(Dénes, 2017.05.05 12:49)

... Mai nap találtam ezt a "frenetikus" teszt-oldalt. Első blikkre úgy tűnik, hogy (2011-'12-es viszonylatban) tíz-tizenkét évesek írták... A fogalmazási bakikon (minden cikkben van legalább 20!) túltettem magam, de ami más tészta: Játékstílusok összekeverése, elpontozások, játékfejlesztés mikéntjének nem ismerete... Igazi gyöngyszem ez az oldal, pejoratív értelemben!!! :-P

Katona Ádám

(Bull960504, 2011.10.18 06:19)

Nah ez a teszt odabasz :D