Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Battlefield 3

2011.10.29

Battlefield 3

 

 

Sziasztok, Armax  vagyok. El se hiszem, hogy már itt vagyunk és tesztet írhatok a 2009-ben bejelentett Battlefield 3-ról (!). Ez csodálatos! Ennyi izgulás, trailer, marketing és a CoD-dal való csata után végre megérkezett! Na de elég ebből, jöjjön a teszt!

 

bf1.jpg

 

 

Nagyon nem kívánok belemenni a sztoriba, csak a lényeget mondom el. Egy heves csata után egy katona leüt minket és elvisz egy kis terembe. Itt kihallgatnak minket, összevissza kérdeznek, mi meg válaszolunk. Azokba a harcokba csöppenünk mindig, amiről éppen beszélünk. Ha jól tudom meg kell akadályozni, hogy egy bizonyos Salamon felrobbantson egy atombombát.

 

bf2.jpg

 

 

A játékmenet, a helyszínek, a fegyverek nagyon változatosak. Mindig más helyszínen vagyunk földön és levegőben egyaránt, vízben nem(ja de egyszer egy helikopterből kiesünk egy medencébe és ott úszhatunk egy kicsit, úgyhogy ez sem maradt ki). Hiányoltam viszont a járművezetést, ugyanis nincs olyan sok lehetőségünk erre a játék során (mindig anyósülésen ülünk). Egyszer vezethettünk tankot és a társunk által irányított (!) vadászrepülőből tüzelhettünk, ezek a pályák legalább voltak olyan hosszúak, hogy pótolják a kevés vezetési lehetőséget ( mondjuk aki vezetni akar az vegyen Forza 4-et). A fegyvereink viszont minden pályán változnak és rengeteg van belőlük, gránátból viszont csak egyfélét vettem észre. Nagyon sokfajta gépfegyver különböző célzókákkal, többféle gránátvető, hőérzékelő távcsővel ellátott mesterlövészpuska és stb… Az ellenfelek egy kicsit vaknak tűntek. Nem egyszer volt, hogy amikor fedezékbe bújtak én megkerültem őket, vártam de nem vettek észre. Ez viszont nem olyan nagy baj, őszintén egy kritikuson kívül ki az aki mögötte van és vár, nem pedig lelövi. Mentségükre legyen viszont, hogy nagyon jól alkalmazkodnak a környezethez (itt tereptárgyak mögé bújásra gondolok nem pedig arra, hogy színt változtatnak mint a kaméleonok). Apropó tereptárgyak. Betartotta ígéretét a Digital Illusions CE, mert törnek ezek ám rendesen. Nem mindegy, hogy egy vékony gipszfal vagy egy 40 centi vastagságú acélkonténer mögé bújsz el ( mindenki döntse el melyik a jobb választás). A játékidő viszont az ígértnél jóval rövidebb. A DICE 12 órás harcot ígért, nekem normál fokozaton csak 6-8 órába telt.

 

bf3.jpg

 

A nehézségi skála nagyon jól lett beosztva, a könnyűn nagyon sokat segít az Aim assist, több méterről is az ellenségre szegezi fegyverünk kormos csövét. Normálban már csak éppen hogy csak odahúzz nehezen viszont ez a segítség ki van kapcsolva, és az ellenség ólomgolyója is többet sebez. Idáig még nem is említettem a grafikát. Hát öcsém ez valami elképesztő! Olyan gyönyörű ez a játék apám, hogy ezt a Call of Duty biztosan nem fogja tudni felülmúlni(és szerintem a következő konzolgenerációig semmilyen játék sem), maximum ugyanígy teljesít. A Frostbite 2-re keresztelt motorból mindent kihoztak. A repülőgépben ülve látjuk, hogy karcolgatta már néhány golyó a plexit, és amikor áthaladunk egy felhőn és kijutunk belőle, ott vár minket az a csodálatosan megmunkált világ. Látszik, hogy fejlesztőcsapat egy penit sem spórolt a játékon.

 

bf4.jpg

 

 

Van egy nagy újítás a játékban, ez az Electronic Arts (EA) állítása szerint legújabb Need for Speedben is benne lesz. Ezek pedig a kis, a játékban szétszórtan előforduló és nagyon izgalmas reflexjátékok, amikor gombok villannak fel amiket aztán lekell nyomni. Ezek egyáltalán nem nehezek, nem arra szolgálnak, hogy nehezítsék a játékot. Akkor szoktak felbukkanni, amikor hirtelen ránk támad egy katona és közelharchoz kell folyamodnunk. Nagyon tetszettek ezek, és bár nem sokszor fordulnak elő, és nem nagy „Was ist das” de sokat dobnak a játékon. Van még egy másik is, ami elég idegesítő tud lenni. Ha lelövünk egy embert és nem nagy a csata, akkor ellenőrizzük le holttestet, mert nem biztos, hogy meghalt. Ha ezt nem tesszük meg és közel megyünk az egyikhez, akkor az utolsó erejéből még felkapaszkodik a gatyánkon és torkon szúr. Ebben az egyetlen baj az, hogy ezt nem lehet kivédeni sehogy sem. Vannak még kisebb bugok a játékban, de ezek olyannyira jelentéktelenek, hogy most nem írom le őket, csak elmondom, hogy vannak.

5 féle multiplayer mód, és 9 féle multis pálya van. A pályákról információt a „Battlefield 3 multis mapok” című hírben kaphattok (ez most jelenleg a 2. oldalon van a híreknél). Most inkább a módokról írok. Van a sima Team Death match, itt 12-ten játszanak 12 ellen. Van a Squad Death match, itt 4 darab 4 fős csapat játszik egymás ellen és mint az előző módban, itt is az a csapat nyer aki gyorsabban megöl annyi embert, amennyi a győzelemhez kell. A Rush-ról annyit kell tudni, hogy meg kell védeni a tornyunkat és az ellenségét pedig le kell rombolni. A Squad Rush ugyanez csak 4 csapat van egymás ellen. A Conquest az alap zászlós csata, ahol ugye meg kell védenünk a zászlónkat, a másikét meg el kell venni.

Végezetül, szerintem ez a játék nagyon jó lett, az Activisionnek fel kell kötnie a gatyáját. A gyönyörű grafika és az élvezetes játékmenet a kisebb reflexjátékokkal nagyon odavágnak. Csak azért nem adok maximális pontot mert nem tökéletes mint egyetlen egy játék sem én szerintem. Vannak kisebb bugok de nagyon jelentéktelenek de ott vannak. Ettől függetlenül ez egy nagyon jó játék.

 

9.86/10                                                                                                                       Armax

 

 

Információk:

 

Fejlesztő:………………….EA Digital Illusions CE

 

Kiadó:………………………Electronic Arts

 

Stílus:………………………Háborús FPS